Innowacja teatralna to nauka przez zabawę, a pomysł okazał się trafiony – dzieci bardzo chętnie przychodzili na zajęcia i deklarują, że z takim samym entuzjazmem bawić się będą „w teatr” w przyszłym roku.
Innowacja pedagogiczna „Bajkowy teatr” była realizowana – zgodnie z założeniami -
w czasie zajęć pozalekcyjnych w wymiarze jednej godziny tygodniowo dla dzieci świetlicowych. Udział w zajęciach był dobrowolny.
Zakładane cele programu zostały osiągnięte. Uczniowie poszerzyli swoją wiedzę na temat teatru i jego historii. Rozwijali indywidualne zdolności i zainteresowania oraz aktywność twórczą. Podejmowane działania sprzyjały integracji zespołu i rozwijaniu umiejętności współpracy; dostarczały wielu przeżyć emocjonalnych i estetycznych.
W trakcie realizacji treści programowych korzystałam teatrzyka szkolnego w którym dzieci chętnie wcielały się w postacie z bajek ale również samodzielnie tworzyły opowiadania. Na zajęciach również wykorzystywaliśmy teatrzyk Kamisibai –dzieciom bardzo spodobała się ta forma mogły samodzielnie tworzyć wlane bajki oraz narysować do nich ilustracje na kartkę papieru.
Podczas zajęć dzieci poznały również teatrzyk cieni oraz teatr kukiełkowy.
Izabela Skwarek